חשיפה לקרינת RF ממונים

עם התקדמות הטכנולוגיה והצורך הגובר למהפכה בדרך שבה אנו מנהלים את משאבי האנרגיה שלנו, עולות שאלות לגבי ההשפעות של הטכנולוגיה על הסביבה ככלל, ובתחום החשיפה לקרינת גלי רדיו בפרט.

  • בגלי רדיו נעשה שימוש למגוון יישומים, כאשר אחד החשובים שבהם הוא תקשורת. מידי יום, אנשים מחזיקים ועושים שימוש במכשירים אלחוטיים רבים המשדרים גלי רדיו.
  • מכיוון שברשת האינטרנט יש מידע רב שאינו תמיד נתמך מדעית, ריכזנו באתר זה מידע מקיף ומקצועי לרבות הפנייה לרשויות המדעיות המוסמכות מהעולם.
  • למידע מפורט בדבר חשיפה לקרינת גלי רדיו ממרכיביה השונים של המערכת לקריאה מרחוק: מונה המים החכם, הרכזת והממסר.

 

חשיפה לקרינת גלי רדיו (RF)
גלי רדיו הם צורה של אנרגיה אלקטרומגנטית. הם נעים במרחב במהירות האור, ויכולים להיות ממקורות טבעיים או מעשה ידי אדם. בגלי רדיו נעשה שימוש למגוון של יישומים, אבל אחד החשובים שבהם הוא לטובת התקשורת. מידי יום אנשים עושים שימוש ומחזיקים ברשותם מכשירים אלחוטיים רבים המשדרים גלי רדיו, דוגמת מכשירי סלולר, טלפונים אלחוטיים, אזעקות אלחוטיות לבית ולרכב, ראוטר, WIFI, מקלדת ועכבר אלחוטי ואפילו צעצועים דוגמת רכבים על שלט ורחפנים. רשויות הבטיחות בעולם, דוגמת ה-FCC ו-ICNIRP, הגדירו תקני בטיחות שנועדו להגן על בני האדם, לרבות אוכלוסיות רגישות, מחשיפה לקרינה של גלי הרדיו.

מערכת לקריאה מרחוק
מערכת מתקדמת למדידת מים (AMI-Advanced Metering Infrastructure) דוגמת המונים החכמים של ארד, היא פתרון טכנולוגי מתקדם ומדויק למדידה, פיקוח וניהול של מערכות המים בזמן אמת. לרשת המים החכמה יתרונות רבים לצרכן לעיר ולמדינה. לאחרונה הועלו סימני שאלה בקרב הציבור בדבר בטיחות השימוש והחשיפה לגלי הרדיו הקשורים בחלקי המערכת.

בהינתן מידע חלקי ולעתים אף שגוי ברשת האינטרנט, רכזנו עבורכם מידע מקצועי רב, בשקיפות מרבית, הרלוונטי למוצרי ארד בלבד:

מונה מים חכם

רכזת

ממסר

חשיפה סביבתית לגלי רדיו