בין משבר האקלים למחסור במים

הדו"ח סוקר את הגורמים למשבר האקלים, וכיצד הפך העולם שלנו, במאה השנים האחרונות לצפוף, בזבזני ומזהם. הדו"ח מראה כיצד התחממות כדור הארץ הובילה לאירועי קיצון אקלימיים, לרבות בצורות, להן השפעה מכרעת על האנושות גם באזורים כמו אירופה ואמריקה. מאז שנת 2000 מספר ומשך הבצורות עלו ב- 29% ברחבי העולם. אמנם בצורות מהוות רק 15% מאסונות הטבע – אך גרמו למספר ההרוגים הרב ביותר.

לצד הידלדלות מקורות המים הטבעיים ברחבי העולם, אנו למדים שבני האדם הם הגורם העיקרי למחסור במים. המים בכדור הארץ נמצאים תחת לחץ הולך וגובר של עלייה באוכלוסייה והביקוש הדרוש להשבעת, לא רק הצימאון, אלא בעיקר התיאבון של אוכלוסיית העולם למזון ולצריכת מוצרים מתועשים. הדו"ח סוקר מגוון של תחומים ומראה את הקשר הישיר בינם לבין צריכת מים. כך לגבי אנרגיה, תיירות, אופנה תחבורה ועוד.

הידעת? כל עלייה של מעלת צלזיוס אחת בטמפרטורה הנגרמת על ידי ההתחממות הגלובלית, צפויה להביא להפחתה של 20% במשאבי המים ולהשפיע על 7% נוספים מהאוכלוסייה.

אחת הדוגמאות המוצגת בדו"ח היא החקלאות. הצורך בהשקיית גידולים ובעלי חיים גדל ביותר מ- 100% ב- 50 השנים האחרונות. במושגים של אדם בודד מדובר על בין 2,000 ל 5,000 ליטרים, שנדרשים כדי לספק את צריכת המזון היומית שלו.

להורדת דו"ח משבר המים העולמי ומהפכת המניה החכמה לחץ כאן