מהפכת "ארד לורה" החלה

 

פרוטוקול LoRaWAN, שפותח על ידי ארגון ה LoRaWAN Alliance, מציע לחברות וערים ברחבי העולם מגוון רחב של תועלות בקידום דיגיטליזציה וניהול יעיל יותר של משאבים. הסיבה לכך היא כי מדובר בפרוטוקול פתוח, גמיש, יעיל וזול, המתאים לפריסות רחבות (Massive IoT). מעבר לכך, פרוטוקול פתוח מאפשר לטכנולוגיה להיות עדכנית וחדשנית, ובכך להאריך את חיי המדף שלה בעולם התקשורת. האקו סיסטם שנוצר בזכות הארגון שנוסד בשנת 2015, מעודד מגוון רחב של יצרנים, מפתחים, אינטגרטורים – המביאים יותר תחרות, יותר בחירה ויותר ערך ללקוחות. ארד טכנולוגיות חברה בארגון כבר משנת 2016, ופועלת בהתאם לתקינה ולתכניות ההסמכה של הארגון, מה שמספק למוצריה איכות ותאימות מיטבית.

כאשר תאגיד עירוני או עירייה מנסים לקדם דיגיטליות וחדשנות בפריסה רחבה, הם ניצבים לרוב בפני ארבעה אתגרים משמעותיים:

  • כדאיות כלכלית. כל פריסה רחבה של פתרונות חכמים חייבת לעמוד במבחן הכדאיות הכלכלית. כאשר מספרי החיישנים גדלים, העלות התפעולית משחקת תפקיד מאד משמעותי. האם המודל התפעולי של הפריסה מצדיק את עצמו כלכלית לאורך שנים קדימה? הכסף הוא השיקול העיקרי בהחלטה האם להיכנס למחויבות של פריסה רחבה.
  • בשלות טכנולוגית. ישנן טכנולוגיות רבות בעולם, אבל טכנולוגיות מוכחות הן משהו מצומצם הרבה יותר. טכנולוגיה חדשה מביאה איתה כמעט תמיד הבטחות רבות ללקוח. האם הן אכן מוכחות בפריסות שטח רחבות ולאורך זמן? לרוב, לקוחות לא מעוניינים להיות שותפים במאמצי הפיתוח והלמידה של הספק, אלא לקבל יציבות ומינימום רעשי רקע.
  • ניסיון. לפרוס תקשורת בפריסה עירונית זה אומר לתת מענה של כמעט 100% לכל חיישן בכל תצורה ובכל מיקום. "אין חכם כבעל ניסיון" אומר הפתגם, ואכן גם בתחום זה למומחיות והניסיון יש תפקיד מכריע בהצלחה. האם מעבר למצגות ולהבטחות יש לספק את הניסיון הנדרש לעמוד בדרישות שלנו? האם יש לו את הצוות להתגבר על בלת"מים ואתגרים שונים שצצים בכל פרויקט גדול?
  • חשש מחתונה קתולית. לגמישות ויכולת הבחירה של הלקוח יש תפקיד מפתח בימינו. כאשר ישנה תחרות על הלקוח, והוא יכול לבחור ולשלב רכיבים שונים מיצרנים שונים, גדלה יכולת המיקוח שלו כמו גם התמורה שלו על ההשקעה. האם הפרוטוקול מאפשר לי גמישות טכנית ומסחרית? האם ניתן לשלב מוצרים שונים על אותה התשתית?

ארד מייצרת מתקינה ומנהלת מערכות קר"מ ברחבי העולם וככזו נדרשת לספק מענה במגוון טכנולוגיות: סלולריות, פרוטוקולים פתוחים ופרוטוקולים סגורים. מזה מספר שנים שהחברה חוקרת מפתחת ומספקת מערכות קר"מ בטכנולוגיית הלורה בעיקר בעולם. החל משנת 2021 החלה החברה לפרוס רשתות לורה בישראל לטובת סגמנט המים בפרט והעיר החכמה ככלל.

ארד מביאה איתה לתחום ה IoT מספר יתרונות:

  • גמישות עסקית. פרוטוקול הלורה מעצם היותו פרוטוקול פתוח, מאפשר גמישות תפעולית ומסחרית ללקוח. ישנם יצרני ציוד רבים מה שמאפשר ללקוח לשלב בין חיישנים שונים על אותה רשת התקשורת. הגמישות הזו שמקדמת היום ארד, מאפשרת ניצול יעיל יותר של התשתית ולצידה חסכון בעלויות.
  • תחרותיות. ארגון ה LoRaWAN Alliance יצר תוך מספר שנים מועט אקו סיסטם שלם וגדול של חברות טכנולוגיה בינלאומיות, יצרני ציוד, ספקי תוכנה, אינטגרטורים, סטארט אפים ועוד, השותפים למאמץ לספק פתרונות חלקיים או מלאים ללקוחות, מבלי להשקיע בנפרד בפיתוח פרוטוקול התקשורת. התחרות מייצרת לא רק מגוון של פתרונות אלא תחרות על ליבו של הלקוח ומאמץ מתמיד לפיתוח ושיפור המוצרים.
  • עלויות נמוכות. חברת ארד מבצעת פריסה של תשתיות לורה לצורך מערכות הקר"מ של מוני המים. סגמנט זה הוא מהקשים בעיר החכמה ומחייב כיסוי אורבני מלא. היכולת לשלב פתרונות אחרים של ספקים אחרים על רשת התקשורת של ארד, מאפשרת חסכון משמעותי בקידום העיר החכמה. אין צורך בכפילות תשתיות. כמו שתיאר זאת מטפורית נציג אחת העיריות: הרכב, הביטוח, הטסט, התיקונים, השדרוגים והנהג – עליכם. לי נותר לשלם רק את הדלק של הנסיעה.
  • ניסיון. ארד מהווה את ספק ה Massive IoT הגדול בישראל כבר קרוב לשני עשורים. החברה מפעילה רשתות תקשורת למערכות הקר"מ שלה מדן ועד אילת עם אלפי תחנות בסיס. יותר מ 1,300,000 חיישנים משדרים באופן רציף ויומיומי לענן. מעטפת תפעולית של עשרות טכנאים בפריסה ארצית ומרכז שרות ותמיכה, מספקים מענה למאות הלקוחות שלנו בארץ. לזה יש להוסיף את מרכז הפיתוח הבינלאומי של הקבוצה הממוקם ביוקנעם הכולל 100 מהנדסי רדיו, חומרה, תכנה, אלקטרוניקה, מכניקה ועוד. הידע שנצבר בחברה מאפשר לתת מענה לכל אתגר או דרישה של הלקוח.

מהפכת הלורה של ארד כבר כאן. הפריסות בשטח כבר החלו. המספרים מדברים בעד עצמם. דברו איתנו ללמוד עוד על איך ניתן לנצל רשת הלורה אצלכם לטובת התאגיד העיר והתושבים.


קישורים
פרסומים ודוחות